De Gladde Mannetjes

Het is leuk je huis verkopen, op zoek naar een ander huis. Maar het is ook echt wel een soort van lastig! Je bent opeens dagelijks bezig met dingen waar je nooit eerder over na hebt gedacht: hypotheken, notarissen, aankoopmakelaars, tegenboden en noem maar op.
Tot zover nog steeds allemaal leuk... ware het niet dat het grootste deel van 'de gladde mannetjes' in deze wereld niet te vertrouwen zijn, of in ieder geval niet te doorgronden.
Ik zal jullie de details besparen, maar ik heb de afgelopen weken al genoeg frustraties opgebouwd om 'Q-makelaars' (nieuw in Gouda) eens goed de waarheid te vertellen vandaag.

Nietsvermoedend gingen wij donderdag naar... Jazeker... De Hypotheker! voor een onafhankelijk advies. Dit voornemen werd al snel de kop ingedrukt want helaas, De Hypotheker heeft tegenwoordig een eigen product en wil dit ongegeneerd door je strot duwen. Waar ik twee jaar geleden nog een hele stapel voorbeeldhypotheken mee kreeg, kreeg ik nu één blaadje met hun product er op. Na heel veel aandringen kreeg ik ook nog twee andere banken mee: één bank waar zelfs mijn vader nog nooit van heeft gehoord, en één bekende bank met een veel hoger tarief. Kortom: hun product of niets. Overigens wel zonder voorwaarden, want daar staan alle addertjes in. Bij navraag konden we die wel online vinden. Niet dus! Lang leve de hypotheek van het jaar!

So far, So bad.... papieren in de hoek, we maken wel een afspraak bij een echte bank!
Een paar dagen later word ik gebeld door Q-makelaars. Goh... bekende naam, zijn zij niet pas bij ons langs geweest? Maar van dit bezoekje weten zij niets meer af, het is alweer een week geleden en Gouda is nogal een wereldstad, dus dit zal ik ze vergeven.

Wat schetst echter mijn verbazing... zij hebben mijn nummer gekregen van... JAZEKER!
Gekregen van Joop, de integere, betrouwbare hypotheekadviseur die mij enkele dagen geleden nog met grote puppie-ogen verzekerde dat mijn gegevens in zijn systeem veilig waren. En jawel, Q-makelaars wil ons graag helpen met de verkoop van ons huis, en de aankoop van een nieuw huis (nee ze weten echt niet meer dat ze vorige week nog zijn langs geweest).

Eindelijk...! Ik kan me even laten gaan! Wat denkt mevrouw wel niet? Dat ik hier op zit te wachten? Mevrouw gaat hevig in de tegenaanval, maar ze wint het niet.
Het maakt mij niet uit dat ze een keer 12.000 euro af heeft gekregen van een vraagprijs, ik wil alleen maar weten hoe ze het in hun botte hersens halen om mijn telefoonnummer uit te wisselen.

'Volgens Joop was het mogelijk dat u behoefte had aan een makelaar!' Sputtert zij....
'Al heb ik behoefte aan een psycholoog! Ik wil dat mijn privé gegevens niet over straat vliegen!'

Mevrouw geeft op... en mevrouw begrijpt het.... en mevrouw kan er ook niets aan doen.... want die moet mij bellen van De Gladde Mannetjes... arme mevrouw!

Graag wil ik de Hypotheker nog even een koude douche geven. Hen is geen lang leven beschoren op deze manier. Joop bedankt! Zal ik je telefoonnummer er hier maar meteen bijzetten? Misschien heeft er nog iemand behoefte aan een goed gesprek...




Reacties

Robert-Jon zei…
Haaaahahah ik heb het stiekem toch gelezen en ik vond het hilarisch!! :'D

rj
Kirs zei…
Bah waardeloos! Heb je Joop nog vriendelijk doch vermanend toegesproken?
Ennee waar haal je nou je hypotheek vandaan? Bij de bank?
Unknown zei…
Hey Crizzy!!

Hypotheek adviseurs en makelaars sucken big time! Lotje en mijzelf weten er alles van. Je word genaaid waar je bij zit :) De grootste eikels en eikelerinnen worden hypotheekadviseur of makelaar!!! GELD STINKT!!!!!! Vuile handel................................zo, dat wilde ik even kwijt.
X Stefan
Klasse meid, Een goed voorbeeld om je eigen veiligheid en info te beschermen!