Stressmaniaah

Bijna iedereen die ik spreek heeft het druk en is moe. Typerender is nog dat ik de meeste mensen gewoon helemaal niet spreek, en ondanks dat staat ook mijn agenda bomvol.

Ik begin deze periode een beetje te herkennen. Nog een paar weken voor de zomer, waarin we massaal gaan bedenken wat we allemaal nog af moeten hebben voor dat we op vakantie gaan. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet echt, maar we leggen het onszelf op. Het kan maar beter gedaan zijn toch? Lange lijsten vol met to-dootjes, waarin we eigenlijk helemaal geen zin hebben, want tja, het is en blijft toch bijna vakantie!

Het is ook de tijd waarin iedereen net iets meer levensruimte nodig heeft. Kom je toch te dichtbij, dan loop je grote kans op licht ontvlambaarheid die kan uitmonden in een flinke ontploffing.

Als je dit fenomeen eenmaal herkent, en je realiseert dat het over 4 weken in een klap helemaal voorbij is, is het eigenlijk best vermakelijk om te zien. Ik blijf er tot op heden in ieder geval redelijk vrolijk onder: in rap tempo mijn to-dootjes afwerken, genoeg slapen en voldoende afstand houden. Gegarandeerd succes!

Maar let op... je bent er over 4 weken nog niet voor een jaar vanaf... Volgens mij vindt er rond de kerst namelijk stiekem nog zo'n periode plaats...

Je bent gewaarschuwd!
Alvast een fijne vakantie en voor nu weltruste!

Reacties

Anoniem zei…
Hey Crisjuh!

Alles goed met jou?
Ik heb het inderdaad erg druk en ben erg moe, maar in tegenstelling tot jou, is het voor mij niet allemaal over over 4 weken. Ik neem aan dat dan de zomervakantie voor de lagere scholen begint. Over 4 weken gaan veel van mijn collega's 4 weken met vakantie en je snapt wat dat voor mij betekend :) Maar 1 troost: half september houdt het voor mij voor 3 weken helemaal op: mobiele telefoon uit, laptop uit en met Lotje genieten van onze vakantie in de states. Have fun en tot de snel, X Steef

PS: veel schrijf fouten?
Sofieke zei…
Hoi hoi,

Ik lees inderdaad je berichtjes in mijn mail. Wel zo handig als het toch binnen komt.
Volgende week ben ik vrij, dus als jij dan nog ergens een gaatje vrij hebt, kunnen we wat leuks gaan doen.

liefs Sofieke