40 jaar Pinkpop!

Pinkpop is zeg maar echt mijn ding...
Afgelopen weekend vierde ik mijn 10-jarig jubileum. Eigenlijk heb ik dus 25% van de pinkpops meegemaakt, best veel! 

Komtie dan:

De grootste meevallers: 
Milow -  hij had er iets meer zin in dan op het bevrijdingsfestival.
Amy MacDonalds - van grote afstand is dat ene hitje best leuk.

De grootste tegenvallers:
Me first and the Gimmie Gimmies - eentonig...saai.... iets meer feest verwacht.
Kytemann - omdat mijn eigen verwachtingen misschien te hoog waren?

Absolute hoogtepunten:  
Dr. Lektroluv - dansen, dansen, dansen... of je wilt of niet!
De Staat - staat als een huis, fijne gitaren, lekkere springmuziek!
Krezip - omdat mama afscheid kwam nemen, ouderwets gezellig!
Shinedown - lekker Amerikaans, het rockt... en het babbelt! 
Novastar - ook van grote afstand raakt het je met gemakt, wow!
Billy Talent - ondanks dat hij zwanger is, rocking!
De Jeugd -  echt festival, lekker gek, dansen in de regen, wop wop wop!
Anouk - mooie nummers bij een ondergaande zon... ze blijft goed!
Franz - ondanks dat hij de Franz Bauer van de Britpop is ;)

Met als vlag en wimpel:
The White Lies...   mooi, puur, tranen in mijn ogen!

Beste nieuwe binnenkomer:
Mando Diao - blij en gezellig!

Beste opmerkingen:
'Lieve mensen, we gaan deze kant op!' 
'Mark kijkt even waar het fout is gegaan.' (Where did it go wrong - Novastar)
'Smell to the camera!'
'Hoe is het met de wentelbitch?'
'Wil je nog een voetenpoetser?'
'Twee keer per jaar rollen wij het plastic uit.'
'Dr. Lectroluv heeft zijn E wegverdiend.'
'The Boss-botst-met-mijn-bijzonder-betere-band-smaak!'
'We gaan de tent sluiten!'
'Ik moet opeens plassen, het komt als kakken opzetten!'
'Je bent, je band!'
'Jan Smit is niet langer een hit, Jan Smeets is waar het om geht's!'
'Ik kan het lantefanteren aan!'
'Ik ben in de depeche mode.' (Tijdens Krezip)
'Het sinterklaasgevoel: een groene legging met witte sportschoenen.' (ook tijdens Krezip)
'Ik moest vanmorgen mijn drol een duwtje geven.'
' een nieuwe kudde security!'
'Even mijn lurk uiten!'
'Ik zit echt voor pampus!'
'Ik ben gaar - Well done!' 

Op speciaal verzoek willen alle sprekers graag anoniem blijven.

Het was weer een feestje, dus tot volgend jaar allemaal!
Nog 361 nachtjes slapen....

Reacties

Anoniem zei…
HAHAHA!!! Twas wel supergezelli he! Vooral de opmerkingen deden het 'm.

Zelf vond ik The Killers ook wel zwaar ok hoor...

Ik heb nog wel 1 vraag: waar is toch die ballon gebleven???


Liefs,

Lotje
Mama zei…
Grappig! (ook al kan ik niet alle uitspraken plaatsen ...)
en je moet echt verslaggever voor pinkpop of andere muziekfeesten worden hoor, je doet het goed!

Doeggie! liefs van mama
Anoniem zei…
En toch ga ik je de volgende keer ontvoeren naar Elbow, kan me niet voorstellen dat je dat niet mooi vind.. :D Vond het erg gezellig met jullie, wat mij betreft mogen jullie volgend jaar m'n tentje opzetten op camping A.. ;)

x,

Mark..
Crizzy zei…
Jaaaa Elbow is wel ok hoor...
Maar Lektroluv has made my day :)
Volgende keer een betere planning aanvragen bij Jan?

Ja wij gaan volgend jaar bikkelen! Lever je tent maar in!

X
Kirs zei…
Elbow wel okee :| Elbow is hemels! En puur en subliem :P Jammer dat Kyteman tegenviel, ik las er alleen maar lyrische reacties over. En Mando Diao, ja die zijn fantastisch. Dat wisten ze (we :P) in Duitsland al jaaaaaaaren. Niet meer dan terecht dat ze hier nu ook eindelijk doorbreken.
Crizzy zei…
Hmmmm ik was al heel trots dat ik alle bands op pinkpop minimaal 1x beluisterd had ;) Ik haal langzaam mijn muziekachterstand weer in...

Maarruh, Lektroluv is ook echt de moeite hoor!

Het is hip om Kyteman hip te vinden, ik vrees dat we ons in een vicieuze cirkel bevinden. Als je zegt dat het niet hip was, heb je zelf ook afgedaan... maar zelfs Giel bleef maar 4 minuutjes kijken met een slap handje in de lucht. Het was echt een beetje eentonig.