Lang leve Tempus!

Er zijn van die activiteiten, die niet zo lekker in je schema passen. Je ziet er tegen op, het duurt lang of het is zonde van je tijd. Zo hebben we bijvoorbeeld de tandarts, of het installeren van een nieuwe internetverbinding.

Wat iedereen vast ook bekend voorkomt is het onderhouden van je CV of geiser. Je weet wel... een vrije dag nemen en dan om 7 uur moeten opstaan om vervolgens uren slaperig rond te lopen tot de monteur eindelijk komt. Dan komt hij of helemaal niet, of er is iets niet in orde.

Vandaag was het tweede het geval. Meneer was op tijd, meneer was vriendelijk en beleefd, maar meneer kon geen onderhoudscontract aanbieden omdat de geiser onveilig was! Meneer is vast heel kundig, maar het blijft een vreemde zaak! De geiser is namelijk door Tempus (Eneco) zelf geïnstalleerd in 2006.

Meneer de monteur weet niet hoe snel hij de deur uit moet komen, manlief staat duidelijk op ontploffen. Dan maar even contact opnemen met het kantoor van Tempus. Deze mevrouw lijkt in eerste instantie begripvol en ik hoor aan haar stem dat ze het ook een vreemde zaak vindt.

Nog geen tien minuten later word ik teruggebeld. Helaas niet door de begripvolle mevrouw (of ze heeft een persoonsverandering ondergaan), maar door een domme doos die alleen mag voorlezen wat er op haar 'autocue' staat.

'Ja sorry mevrouw, maar in 2007 zijn de regels veranderd, en daardoor is uw geiser nu onveilig'
'Maar... u heeft hem zelf geïnstalleerd..?'
'Ja sorry mevrouw maar in 2007 zijn de regels veranderd, en daardoor....'
'Maar dat betekent dus dat u ons achterlaat in een onveilige situatie die u zelf gecreëerd heeft?'
'Ja sorry mevrouw maar in 2007 zijn de regels...
'Ik begrijp dat u dat moet doorgeven, maar wat nu?'
'Ja sorry mevrouw' *klik...volgende schermpje* 'Wij kunnen helaas niets meer voor u betekenen.'
'Dan hoort u nog van ons, u kunt een brief verwachten!'
'Helemaal geen probleem hoor mevrouw!'

HELEMAAL GEEN PROBLEEM? En wie komt de geiser nu dan onderhouden?
Lang leve de klantvriendelijkheid van Tempus. Zolang zij strikt de regels kunnen volgen, laten ze hun klanten met alle liefde in de kou zitten! Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Reacties

Anoniem zei…
Heey zussie,

Ik vergeet steeds een berichtje te schrijven (lees wel alles trouw hoor!) Dus hierbij weer eens een reactie van mijn kant: Wat een drama allemaal weer... Zo ken ik er ook nog wel een paar, hoor er de laatste tijd veel mensen over. Service noemen we dat! Misschien een briefje schrijven?

Verder alles okidoki? Geniet je een beetje van je vrije week?

Greetz,

Lotje
Anoniem zei…
Tempus valt onder Eneco en kan zich dus scharen in het lijstje van grote bedrijven die zich verschuilen achter de keurig door procedures afgedekte werkwijzen. Of... soms nog erger, zaken die niet voorzien zijn binnen het procedurele geharrewar!!

Vanuit eigen ervaring kan ik je maar 1 TIP geven. Niet opgeven en ze helemaal gek bellen ;-) Dit heeft gewerkt bij de Belastingdienst, de IB-groep en bij het kansloze Orange Mobile!!

sterkte !!

Henrik
edith zei…
Hi lieverd,
wat een rare toestand! Ik snap er eigenlijk niks van. Is dat mijn naiviteit of zijn ze daar bij Eneco gek geworden..? Ik zou een pittige brief schrijven. Wordt soms toch wat serieuzer genomen dan een telefoontje en bovendien krijg je nooit de goeie aan de lijn. Netjes blijven maar wel overduidelijk je onvrede laten merken. Bij geen reactie: nog een brief waarin je voorstelt om het bij Radar, Kassa of de Ombudsman te laten uitzoeken. Wie weet helpt dat.
Sterkte ermee!
Liefs van mama
Unknown zei…
Hoi Hoi,

Ja ik zit met precies hetzelfde probleem!!!
Misschien is het niet zo een gek idee om naar Radar te schrijven of kassa!!!
ik ben het helemaal zat met die tempus.
En dat niet allen maar het is ook levens gevaarlijk met mijn geiser dit i.v.m koolmonoxide.
Ik hou je site in de gaten!

veel liefs mevr Gomti